Agrese a její řešení

VZD00355
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňZŠ 2. stupeňZUŠSpec. školyAsistent pedagogaŠD/ŠK
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditaceMSMT-746/2021-7-50
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřeby
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Agrese je jev, který z fyziologického hlediska dovoluje růst, dosahovat cílů, rozvíjet se. Má mnoho podob a jednou z nich je ona klasická agresivita nekonstruktivního typu – má za účel ubližovat. A to ať komunikačním či fyzickým způsobem.

Pro svoje chování však potřebujeme vzory. Pokud se agresivita stane problémem ve skupinové dynamice, je třeba si uvědomit, že děti v podstatě jen napodobují vzory. A proto je nezbytné, aby ti, kdo se řešením agrese zabývají, byli dobrými vzory.
Je třeba se zaměřit na výchovné styly, ale také sami na sebe, abychom nebyli sami problematickými vzory v tom, že kritizujeme něco, co si sami nedokážeme ohlídat u sebe, popř. nemáme dost odvahy řešit či dotahovat kauzy do zdárného řešení.

Po absolvování vzdělávacího programu si zlepšíte kompetence při předcházení vzniku a řešení agrese dětí a mládeže ve třídě.

Obsah kurzu v bodech:

  • problematické kolektivy – třídy, pedagogické sbory. Jak správně „číst“ atmosféru a zároveň dynamiku třídy – jak akceptovat její jedinečnost. Rizika porovnávání dětí a tříd. Problematičtí jedinci ve třídách – role dětí v kolektivu a co s nimi. Problematická (až neutvořená) dynamika kolektivu s inklinací k socio-patologickým jevům (agrese, kouření, alkohol…).
  • konflikty a jejich řešení, krizové scénáře chování, kázeňské přestupky a jejich kořeny (výchovné vlivy, nereálné výkonové nároky rodičů, iluze o životní náplni, nezájem, problematické hodnocení rodiči…). Cesta k pochopení takového chování, základní chyby v reakcích autority (učitele, ředitele, psychologa, rodiče…).
  • kritéria a fáze krize, cesta k jejich nápravě. „Kontrakt“ o nastavování pravidel, zvýšená re-flexe kolektivu i reflexe učitelského sboru. Typické a chronicky se opakující situace. Problematický rodič, možnost navázání komunikace a angažovanosti. Situační rizika (konflikty mezi čtyřma očima, vynášení informací, pomluvy…). Motivace ke změně postoje.
  • komunikace a vlastní reflexe podařených i nepodařených zvládnutí situace
  • diskuze, závěr

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

Agrese je jev, který z fyziologického hlediska dovoluje růst, dosahovat cílů, rozvíjet se. Má mnoho podob a jednou z nich je ona klasická agresivita nekonstruktivního typu – má za účel ubližovat. A to ať komunikačním či fyzickým způsobem.

Pro svoje chování však potřebujeme vzory. Pokud se agresivita stane problémem ve skupinové dynamice, je třeba si uvědomit, že děti v podstatě jen napodobují vzory. A proto je nezbytné, aby ti, kdo se řešením agrese zabývají, byli dobrými vzory.
Je třeba se zaměřit na výchovné styly, ale také sami na sebe, abychom nebyli sami problematickými vzory v tom, že kritizujeme něco, co si sami nedokážeme ohlídat u sebe, popř. nemáme dost odvahy řešit či dotahovat kauzy do zdárného řešení.

Po absolvování vzdělávacího programu si zlepšíte kompetence při předcházení vzniku a řešení agrese dětí a mládeže ve třídě.

Obsah kurzu v bodech:

  • problematické kolektivy – třídy, pedagogické sbory. Jak správně „číst“ atmosféru a zároveň dynamiku třídy – jak akceptovat její jedinečnost. Rizika porovnávání dětí a tříd. Problematičtí jedinci ve třídách – role dětí v kolektivu a co s nimi. Problematická (až neutvořená) dynamika kolektivu s inklinací k socio-patologickým jevům (agrese, kouření, alkohol…).
  • konflikty a jejich řešení, krizové scénáře chování, kázeňské přestupky a jejich kořeny (výchovné vlivy, nereálné výkonové nároky rodičů, iluze o životní náplni, nezájem, problematické hodnocení rodiči…). Cesta k pochopení takového chování, základní chyby v reakcích autority (učitele, ředitele, psychologa, rodiče…).
  • kritéria a fáze krize, cesta k jejich nápravě. „Kontrakt“ o nastavování pravidel, zvýšená re-flexe kolektivu i reflexe učitelského sboru. Typické a chronicky se opakující situace. Problematický rodič, možnost navázání komunikace a angažovanosti. Situační rizika (konflikty mezi čtyřma očima, vynášení informací, pomluvy…). Motivace ke změně postoje.
  • komunikace a vlastní reflexe podařených i nepodařených zvládnutí situace
  • diskuze, závěr

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
, ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň, ŠD/ŠK, Asistent pedagoga
Termín kurzu
09.09.2024 - 09.09.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 150 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzů?

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.