Kurz vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se čtenářské gramotnosti dlouhodobě věnují nejen teoreticky, ale především ve školní praxi.
Obsahem kurzu „Čtenářská a informační gramotnost (ČaIG)“ je proto především práce s metodickými materiály ověřenými v praxi, analýza procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a nakládání s informacemi, které učitelé mají k dispozici při práci se žáky.
Získáte motivaci pro rozvoj čtenářské gramotnosti, k postupnému budování požadovaného cílového stavu – čtenářsky a informačně zdatného absolventa školy. Budete mít možnost získat představu o tom, jak ke čtenářské gramotnosti přistupovat, o úskalích a možnostech, jak jim čelit (pomocí konkrétních případů).
Ukážeme Vám metody a formy práce, které se v praxi osvědčily. Budeme také diskutovat o konkrétních problémech.
Obsah kurzu v bodech:
- Proč čtenářská gramotnost? Je to záležitost „češtinářů“?
- Získání a udržení motivace pedagogů k rozvoji čtenářské gramotnosti
- Postupy pro rozvoj ČaIG
- Metody a formy práce, které se v praxi osvědčili
- Použití metod v praxi
- Diskuse nad konkrétními problémy.