Čtenářská gramotnost - metody, modelové ukázky a hodnocení

vzděl. program k šablonám (aktivita č. II/2.2)

Základní informace

Rozsah hodin 32 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci základních škol
Kategorie kurzu Základní školy
Akreditace MŠMT MSMT-34418/2019-2-1028
šablony

Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se čtenářské gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály, s analýzou procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a nakládáním s informacemi.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.II/6)

Aktuální termíny kurzů

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Čtenářská gramotnost - metody, modelové ukázky a hodnocení Poptat kurz na zakázku
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
IČO:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se čtenářské gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály, s analýzou procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a nakládáním s informacemi.

Získáte motivaci pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k postupnému budování požadovaného cílového stavu – čtenářsky a informačně zdatného absolventa školy. Budete mít možnost získat představu o tom, jak ke čtenářské gramotnosti přistupovat. Spolu s lektorem budete pojmenovávat úskalí a možnosti, jak jim čelit.

Nedílnou součástí semináře je i individualizace metod a metodických materiálů pro žáky s individuálními vzdělávacími potřebami.

Další částí semináře budou modelové ukázky čtenářských strategií a hodnocení žáků. 

Obsah v bodech:

Teoretická část

  • Proč čtenářská gramotnost?
  • Je to záležitost češtinářů?
  • Získání a udržení motivace pedagogů k rozvoji čtenářské gramotnosti
  • Postupy pro rozvoj čtenářské a informační gramotnosti
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze - individualizace metod
  • Metody a formy práce, které se v praxi osvědčily

Praktická část 1

  • Modelové ukázky čtenářských strategií a metod ve školách
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek čtenářských strategií a metod
  • Ukázky modelových čtenářských strategií a metod pro talentované žáky
  • Ukázky modelových čtenářských strategií a metod pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek čtenářských strategií a metod

Praktická část 2

  • Mapování cílů čtenářských strategií a metod ve školách účastníků semináře
  • Použití metod v praxi konkrétních škol, kde pracují účastnící semináře
  • Diskuse nad konkrétními problémy

Hodnocení

  • Metody a formy hodnocení – ukázky z praxe
  • Rozbor výhod a nevýhod modelových ukázek z praxe
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro jednotlivé žáky a skupiny žáků
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro talentované žáky
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními.

Doplňující informace

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

Souvisejicí kurzy

Rizikové faktory čtenářské gramotnosti, individuální diagnostika6 vyuč. hodinDetail
Čtenářská gramotnost - metody a formy efektivní práce16 vyuč. hodinšablonyDetail
Čtenářská a informační gramotnost8 vyuč. hodinšablonyDetail
WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Čtenářská a informační gramotnost – přírodní vědy8 vyuč. hodinšablonyDetail
Rozvoj čtenářské a informační gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení a chování8 vyuč. hodinDetail
Češtinářské hrátky pro rozvoj čtenářství4 vyuč. hodinyDetail
Čeština nemusí být nudná4 vyuč. hodinyDetail
Čeština může bavit děti i učitele4 vyuč. hodinyDetail
WEBINÁŘ: Metody vyučování čtení6 vyuč. hodinDetail
Čtenářská a informační gramotnost na SŠ8 vyuč. hodinšablonyDetail