Hospitační činnost

Základní informace

Rozsah hodin 8 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagogičtí pracovníci základních škol
Kategorie kurzu Základní školy
Akreditace MŠMT MSMT-21687/2020-4-500
šablony

Moderní pohled na hospitační činnost nejen ředitelů, ale i celého rozšířeného vedení školy, posunuje hospitaci z pouhé kontroly pedagogických i nepedagogických pracovníků škol do roviny motivace všech těchto uvedených skupin k vyšším výkonům. Hospitační činnost souvisí se zodpovědností za kvalitu vzdělávání, jak je uvedeno ve školském zákoně č. 82/2015 Sb. 

Na tomto semináři si prohloubíte stávající komunikační dovednosti a získáte přehled o principech hospitační činnosti, seznámíte se s postupy při realizaci hospitačního pozorování a procvičíte si pohospitační rozhovory vedené formou mentorského rozhovoru.

 

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON

Aktuální termíny kurzů

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Hospitační činnost Poptat kurz na zakázku
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
IČO:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsah vzdělávací akce:


• Ředitel školy, jeho postavení, práva a povinnosti ředitele školy
• Styly řízení a vedení lidí, plánování práce a činností, zpětná vazba
• Time management z pohledu evaluační činnosti ředitele školy
• Hospitační činnost, jak ji využívat pro evaluaci vzdělávacího procesu
• Témata hospitační činnosti – klima ve třídě, inovativní metody práce, alternativní způsoby hodnocení, týmová práce atd
• Metody a formy hospitační činnosti jako součást procesů personálního řízení a vedení lidí
• Pozorování ve výuce – principy
• Vzory záznamových hospitačních archů a doporučení postup při vedení pohospitačního rozhovoru – principy mentorského rozhovoru nad výstupy z pozorování,    analýza vzdělávacích potřeb, ověřování pokroku, porovnávání výsledků, vzájemná zpětná vazba (přijaté strategie cílů, časový plán dosahování cílů, popis průběhu    dosahování cílů)

Doplňující informace