Hranice a rituály ve výchově dětí

Základní informace

Rozsah hodin 6 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci mateřských škol
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-33525/2016-2-884

Na začátku semináře se seznámíte s definováním pojmu hranice/limit. Představíme vám metody, jak lze hranice vytvořit, jak je chápe dítě a co je pro jejich tvoření pro všechny strany (dítě, rodič, pedagog…) podstatné.

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i
Termín Název Místo konání Lektor Cena Volná místa
24.1.2019
6 vyuč. hodin
VIC ČVUT, Praha 6Mgr. Květa Hrbková990 Kči12Přihlásit se
Přihláška na vzdělávací akci
Kurz:
Termín konání kurzu:
Místo konání kurzu:
Cena za účastníka vč. DPH:
Odběratel
Název organizace: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte své jméno.
Ulice: *
Číslo: *
PSČ: *
Obec: *
Telefon: *
Fax:
E-mail: * Na tento e-mail obdržíte potvrzení o přijetí přihlášky.
Číslo bankovního účtu:
Banka:
IČO: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte 00000000
DIČ:
Kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
Účastníci
Uvádějte prosím e-mailové adresy účastníků, na kterých budou účastníci přímo k zastižení.
Pro zadání každého účastníka je nutné zatrhnout políčko před titulem.
Souhrn
Počet účastníků: 0
Celková cena vč. DPH: 0,- Kč
Po odeslání objednávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Tento seminář můžeme uspořádat na objednávku i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se Vám ozveme.

Hranice a rituály ve výchově dětí Poptat kurz pro sborovnu
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání:
Počet účastníků:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Na začátku semináře se seznámíte s definováním pojmu hranice/limit. Představíme vám metody, jak lze hranice vytvořit, jak je chápe dítě a co je pro jejich tvoření pro všechny strany (dítě, rodič, pedagog…) podstatné.

První část:

Dozvíte se o důležitosti použití limitů a o jejich vlivu na přirozený vývoj psychiky (dítě se může podvědomě o limit opřít, ten mu dává pocit bezpečí).

Naučíte se postupy k tvorbě limitů. Tvorbu limitu je důležité dopředu promyslet tak, aby za ním stáli především ti, kteří mají kontrolovat jeho dodržování. Pokud k tomu nedochází, dítě zkouší, kde jsou ony hranice, a dospělí říkají, že zlobí.

Budeme věnovat pozornost i důležitosti jednoty dospělých (rodič–MŠ, rodiče–prarodiče…). Důležitost hranic a limitů je dána také tím, že vytvořená pravidla přinášejí dítěti pocit bezpečí a umožňují zrání v bezpečném prostoru, psychika není zatěžována neadekvátním rozhodováním, dítě se naučí pracovat s omezeními, respektovat pravidla a autoritu.

Seznámíte se s definicí pěti potřeb podle A. Pessa, jejichž naplnění je u dětí možné skrze hranice, které jim dospělý určí.

Druhá část:

 V druhé části semináře se budeme věnovat rituálům – způsobům chování založeným na tradičních pravidlech.

 Existují různé typy rituálů (doma, ve školce…) a jejich respektování je důležité.

 Cílem je seznámit vás s důležitostí hranic a řádů a jejich vlivem na psychiku a další vývoj dítěte.

 Ukážeme vám metody a náměty, jak hranice a řády tvořit, aby je dítě převzalo za vlastní a samo se snažilo o jejich dodržování.