Hyperaktivní dítě a dítě s poruchami chování v mateřské škole

Základní informace

Rozsah hodin 6 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci mateřských škol
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-28925/2017-1-1088

Obsahem seminářem je vymezení dvou pojmů – hyperaktivní dítě v MŠ a dítě s poruchami chování v MŠ.

Nabídneme Vám metody, které lze využít k budování zralé dětské osobnosti, jež je schopna čelit dalším nárokům růstu a vývoje. Seznámíme Vás s příčinami projevů u hyperaktivních dětí, se kterými se stále častěji setkáváte.

Aktuální termíny kurzů

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Hyperaktivní dítě a dítě s poruchami chování v mateřské škole Poptat kurz na zakázku
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
IČO:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsahem seminářem je vymezení dvou pojmů – hyperaktivní dítě v MŠ a dítě s poruchami chování v MŠ.

Nabídneme Vám metody, které lze využít k budování zralé dětské osobnosti, jež je schopna čelit dalším nárokům růstu a vývoje. Seznámíme Vás s příčinami projevů u hyperaktivních dětí, se kterými se stále častěji setkáváte.

Příčiny hyperaktivity je nutné nacházet v absenci uspokojování základních psychických potřeb dítěte – potřeby bezvýhradné lásky, podpory, otevřené budoucnosti atd.

Obeznámíme Vás se stále aktuálními myšlenkami prof. Matějíčka a MUDr. Langmaiera v souvislosti s neuspokojováním těchto potřeb, které vyúsťují ve frustraci, zvýšenou aktivitu či agresi.

Součástí semináře jsou praktické ukázky výše uvedených potřeb – formy práce s dětmi
s hyperaktivitou v MŠ.

Proč učit děti v tomto věku uznávat morální hodnoty? Protože to tak dělali naši rodiče? Protože je to správně? Proč nastavovat hranice ve světě bez hranic? Bez vědomí vlastních hranic, vlastní identity nelze dospět. Mám povinnosti, mám i právo. Vědomí mantinelů osvobozuje

Stručný obsah:

  • Příčiny projevů u hyperaktivních děti
  • Rozpoznání příčin hyperaktivity
  • Seznámení se s myšlenkami prof. Matějíčka a MUDr. Langmaiera
  • Praktické ukázky
  • Formy práce s dětmi s hyperaktivitou
  • Odpovědi na otázky:
    • Proč učit děti v tomto věku uznávat morální hodnoty?
    • Protože to tak dělali naši rodiče?
    • Protože je to správně?
    • Proč nastavovat hranice ve světě bez hranic?
  • Vytváření vědomí a mantinelů
  • Diskuse