Individualizace vzdělávání v MŠ
Základní informace
V průběhu cyklu seminářů si prohloubíte své znalosti a dovednosti v individualizaci ve vzdělávání předškolních dětí. Spolu s lektory se budete zabývat vytvářením podmínek pro individualizaci, jejíž cílem je umožnit rozvoj a vzdělávání každému jednotlivému dítěti v rozsahu jeho možností a potřeb.
Do vedení programu bude zapojen i speciální pedagog.
PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.I/6)
Kurz na zakázku – „na klíč“
Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.
Výhody kurzu na klíč:
- Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
- Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
- Termín a čas si vyberete sami.
- Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
- Posílíte vztahy mezi kolegy.
Individualizace vzdělávání v MŠ | Poptat kurz na zakázku |
Obsah
V průběhu cyklu seminářů si prohloubíte své znalosti a dovednosti v individualizaci ve vzdělávání předškolních dětí. Spolu s lektory se budete zabývat vytvářením podmínek pro individualizaci, jejíž cílem je umožnit rozvoj a vzdělávání každému jednotlivému dítěti v rozsahu jeho možností a potřeb.
Do vedení programu bude zapojen i speciální pedagog.
1. den – 8 hodin
- Právní rámec, legislativní normy – požadavek RVP PV, povinný poslední ročník předškolního vzdělávání
- Aktuální situace v MŠ – děti se speciálními vzdělávacími potřebami (dle RVP PV, děti s odkladem povinné školní docházky, děti 2leté)
- Vytvoření podmínek pro individualizaci v MŠ (organizační, personální, materiální, počty dětí ve třídách)
- Cíle předškolního vzdělávání, oblasti vzdělávání – jednotlivé kategorie, očekávané výstupy
- Maximální podpora individuálních rozvojových možností dětí – teoretické východisko
2. den – 8 hodin
- Hodnocení vzdělávacích pokroků dětí jako součást evaluačního systému (RVP PV)
- Postupy, nástroje, kategorie
- Vedení záznamů o vzdělávacích pokrocích dětí
- Získané informace o dětech jako východisko dalšího plánování vzdělávání – tvorba plánu pedagogické podpory
- Tvorba třídního vzdělávacího programu ve vztahu k individualizaci vzdělávání (diferenciace apod.)
3. den – 8 hodin
- Konkrétní návrhy formulářů pro záznamy pedagogické diagnostiky
- Diferenciace v třídního vzdělávacího plánu – praktické zpracování vzdělávací nabídky pro třídu v MŠ
- Metody a formy práce – individualizace, diferenciace (situační, prožitkové)
- Konkrétní možnosti v průběhu vzdělávacího procesu ve třídě mateřské školy
4. den – 8 hodin
- Novela školského zákona garantuje s účinností od 1. září 2016 právo dětí na tzv. podpůrná opatření. Tato opatření pomohou překonávat jejich znevýhodnění - ať už se jedná o děti a žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, děti a žáky zdravotně postižené a znevýhodněné nebo žáky (mimořádně) nadané.
- Novela školského zákona
- Vyhláška 27/2016
- Legislativní rámec pro předškolní vzdělávání
5. den – 8 hodin
- Plán pedagogické podpory
- Dítě s IVP v MŠ
- Spolupráce s odbornými pracovišti
Doplňující informace
Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.
Souvisejicí kurzy
Jak individualizovat, když je třída plná dětí | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
Individualizace vzdělávání v praxi mateřské školy | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |