Každý začátek je těžký aneb uvádění začínajících učitelek do praxe MŠ

Základní informace

Rozsah hodin 8 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagogičtí pracovníci MŠ
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-746/2021-7-50
šablony

Pomoci začínající učitelce není jen záležitostí a povinností uvádějící učitelky, ale lidskou a pedagogickou povinností celého pedagogického kolektivu konkrétní mateřské školy, protože i začínající učitelka je součástí pedagogického kolektivu, který se výrazně podílí na výsledné odborné i lidské kvalitě konkrétní mateřské školy. Od nich se pak odvíjí důvěra i zájem rodičů umístit do mateřské školy svoje dítě.
Všichni jsme jednou začínali a zdaleka ne všichni máme na své začátky dobré vzpomínky. Ty se odvíjí především od toho, jak jsme byli přijati, jak nám na začátku zkušenější kolegyně pomohly atd. Takže nová začínající kolegyně je vlastně pro nás, zkušenější, výzvou, jak pomoci smysluplněji. Dobrý učitel se pozná krom jiného i podle toho, že se dokáže o to, co umí a zná, podělit s ostatními a vytvořit podmínky k tomu, aby i ostatní znali a věděli.
Seminář je určen učitelkám a učitelům, ředitelkám a ředitelům, kteří uvádějí začínajícího pedagoga do praxe vzdělávání v konkrétní mateřské škole.

Vzdělávácí program lze hradit ze Šablon, z rozpočtu školy, případně soukromě.

Vzdělávácí program ve formě on-line webináře lze hradit ze Šablon pouze do 30.6.2021. Od 1.7.2021 lze v rámci Šablon uplatnit pouze prezenční formu DVPP. Pokud vzdělávání nehradíte ze Šablon, můžete využít v rámci DVPP i on-line formu.

Aktuální termíny kurzů
Termín Název Místo konání Lektor Cena
14.10.2021Informace k termínům8 vyuč. hodinON-LINE WEBINÁŘEMgr. Eva Svobodová1 590 KčPřihlásit se
Přihláška na vzdělávací akci
Kurz:
Termín konání kurzu:
Místo konání kurzu:
Cena za účastníka vč. DPH:
Cena při přihlášení a více účastníků:
Odběratel
Název organizace: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte své jméno.
Ulice: *
Číslo: *
PSČ: *
Obec: *
Telefon: *
Fax:
E-mail: * Na tento e-mail obdržíte potvrzení o přijetí přihlášky.
Číslo bankovního účtu:
Banka:
IČO: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte 00000000
DIČ:
Kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
Účastníci
Uvádějte prosím e-mailové adresy účastníků, na kterých budou účastníci přímo k zastižení.
Pro zadání každého účastníka je nutné zatrhnout políčko před titulem.
Souhrn
Počet účastníků: 0
Celkem: 0,- Kč
Sleva: 0,- Kč
Celková cena vč. DPH: 0,- Kč
Po odeslání objednávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Každý začátek je těžký aneb uvádění začínajících učitelek do praxe MŠ Poptat kurz na zakázku
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
IČO:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Hlavním cílem semináře je nastavit uvádění do praxe tak, aby se začínající učitelka bezbolestně zorientovala v praxi současného předškolního vzdělávání a stala se do budoucna samostatnou autentickou učitelkou.
Dílčí cíle semináře
• podpořit motivaci učitelek a učitelů MŠ k uvádění začínajících pedagogů do praxe
• ujasnit si OBSAH uvádění začínajícího pedagoga do praxe – co by při uvádění začínající učitelky nemělo chybět a jaké klima při uvádění do praxe vytvořit
• zreflektovat si principy předškolního vzdělávání v souladu s RVPPV, ŠVP, TVP s přesahem do efektivního plánování tak, abych mohl/mohla pomoci začínající učitelce pomoci, poradit, ujasnit atd.
• vytvořit si vlastní plán uvádění začínajícího pedagoga do praxe
• sdílet příklady dobré praxe

Výstupy:
• učitelka se nebojí uvádět do praxe začínajícího pedagoga
• učitelka preferuje efektivní a partnerskou komunikaci ve vztahu k začínajícímu učite-li/učitelce
• učitelka se bezpečně orientuje v pojetí současného předškolního vzdělávání
• učitelka ví, jak na to, aby nic neopomenula a pomohla začínající učitelce/učiteli vstoupit do každodenní praxe

Doplňující informace