Koučovací přístupy ve škole

Základní informace

Rozsah hodin 8 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci ZŠ, SŠ a ZUŠ
Kategorie kurzu Základní školy, Střední školy, Základní umělecké školy
Akreditace MŠMT MSMT-22454/2017-2-861
šablony

Seminář Vám poskytne vhled do světa koučování, to je jeho cílem.

Porozumíte základním principům koučování a získáte zkušenosti s některými metodami.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.II/6)

Aktuální termíny kurzů

Kurz na zakázku – „na klíč“

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Koučovací přístupy ve škole Poptat kurz na zakázku
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
IČO:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Seminář Vám poskytne vhled do světa koučování, to je jeho cílem.

Získáte základní soubor informací, které Vám umožní porozumět tomu, co od koučování lze nebo naopak nelze očekávat. Jak se liší koučování od dalších forem přímé podpory pedagogů?

Porozumíte základním principům koučování a získáte zkušenosti s některými metodami.

Seminář bude veden tak, abyste byli motivováni k využívání koučování jako nástroje svého rozvoje, abyste získané informace šířili ve svém sboru a ideálně využívali některé z principů při svém působení na kolegy a žáky.

Vydejte se na dráhu kouče či mentora!

Stručný obsah:

  • Analýza zkušeností účastníků s některou z forem přímé podpory pedagogů (koučování, mentoring, poradenství, metodická podpora)
  • Vymezení jednotlivých forem přímé podpory, odlišnosti i společné rysy
  • Charakteristika koučování a koučovacího přístupu jak v rovině učitel–učitel, tak ve vztahu učitel–žák
  • Raport a budování důvěry
  • Postupy a techniky pro budování vztahů s kolegy a prosazení se jako kouč
  • Koučování jako soubor technik
  • Vlastnosti a kvality dobrého kouče
  • Efektivita jeho práce
  • Stanovování cílů (ukázky a cvičení)
  • Měřitelné cíle pro obtížně měřitelné pracovní chování
  • Základní pravidla a postupy pro individuální koučování
  • Role kouče a klienta, odpovědnosti
  • Koučovací rozhovor
  • Typy a využití otázek
  • Koučování prostřednictvím on-line prostředí – využití digitálních technologií pro komunikace kouče a klienta v průběhu koučování (Skype, Google+, LMS, maily a další komunikační nástroje)
  • Diskuse a výměna zkušeností mezi účastníky
  • Koučování jako přístup k lidem
  • Etické kodexy pro práci koučů a mentorů (ukázky)
  • Orientace na rozvojové potřeby klienta
  • Kontakt a jeho udržování, změny a ukončování (ukázky)
  • Praktický nácvik vedení rozhovorů
  • Evaluace semináře