Matematická gramotnost - metody, modelové ukázky a hodnocení

vzděl. program k šablonám (aktivita č. II/2.2)

Základní informace

Rozsah hodin 32 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci základních škol
Kategorie kurzu Základní školy
Akreditace MŠMT MSMT-6513/2017-1-337

Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se rozvoji matematické gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály a s analýzou procesu rozvoje matematické gramotnosti.

PROGRAM LZE HRADIT ZE ŠABLON (aktivita č. II/2.2)

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i
Termín Název Místo konání Lektor Cena Volná místa
07.2.2019 - 13.2.2019
32 vyuč. hodin
VIC ČVUT, Praha 6Mgr. Ivana Chramostová, MBA5 390 Kči19Přihlásit se
19.2.2019 - 27.2.2019
32 vyuč. hodin
Lipka, BrnoMgr. Ivana Chramostová, MBA5 390 Kči19Přihlásit se
03.4.2019 - 11.4.2019
32 vyuč. hodin
VIC ČVUT, Praha 6Mgr. Ivana Chramostová, MBA5 390 Kči18Přihlásit se
Přihláška na vzdělávací akci
Kurz:
Termín konání kurzu:
Místo konání kurzu:
Cena za účastníka vč. DPH:
Odběratel
Název organizace: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte své jméno.
Ulice: *
Číslo: *
PSČ: *
Obec: *
Telefon: *
Fax:
E-mail: * Na tento e-mail obdržíte potvrzení o přijetí přihlášky.
Číslo bankovního účtu:
Banka:
IČO: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte 00000000
DIČ:
Kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
Účastníci
Uvádějte prosím e-mailové adresy účastníků, na kterých budou účastníci přímo k zastižení.
Pro zadání každého účastníka je nutné zatrhnout políčko před titulem.
Souhrn
Počet účastníků: 0
Celková cena vč. DPH: 0,- Kč
Po odeslání objednávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Tento seminář můžeme uspořádat na objednávku i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se Vám ozveme.

Matematická gramotnost - metody, modelové ukázky a hodnocení Poptat kurz pro sborovnu
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání:
Počet účastníků:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se rozvoji matematické gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály a s analýzou procesu rozvoje matematické gramotnosti.

Získáte motivaci pro rozvoj matematické gramotnosti, k postupnému budování požadovaného cílového stavu – absolventa školy vybaveného funkční matematickou gramotností. Budete mít možnost získat představu o tom (na konkrétních příkladech), jak k matematické gramotnosti přistupovat. Spolu s lektorem budete pojmenovávat úskalí a možnosti, jak jim čelit.

Velká pozornost budeme věnovat i těmto dalším aspektům matematické gramotnosti:

  • práci s talentovaným žákem,
  • práci se žáky s poruchami učení,
  • matematická finanční gramotnost.

Součástí vzdělávacího programu budou i modelové ukázky z praxe a hodnocení žáků.


Obsah v bodech:

Teoretická část

  • Proč matematická gramotnost?
  • Získání a udržení motivace pedagogů k rozvoji matematické gramotnosti
  • Postupy pro rozvoj matematické gramotnosti
  • Postupy pro práci s talentovanými žáky a se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Matematická gramotnost jako součást finanční gramotnosti
  • Metody a formy práce, které se v praxi osvědčily

Praktická část 1

  • Modelové ukázky strategií a metod matematické gramotnosti ve školách
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek strategií a metod
  • Ukázky modelových strategií a metod pro talentované žáky
  • Ukázky modelových strategií a metod pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek strategií a metod

Praktická část 2

  • Mapování cílů strategií a metod rozvíjejících matematickou gramotnost ve školách účastníků semináře
  • Použití metod v praxi konkrétních škol, kde pracují účastnící semináře
  • Diskuse nad konkrétními problémy

Hodnocení

  • Metody a formy hodnocení – ukázky z praxe
  • Rozbor výhod a nevýhod modelových ukázek z praxe
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro jednotlivé žáky a skupiny žáků
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro talentované žáky
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními

Doplňující informace

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.