Osobnostně-sociální rozvoj – mentoring 16 hodin
Základní informace
Mentoring a koučink jsou v neškolské sféře běžně používané individualizované prostředky profesního i osobního růstu. Mimo školství je obvyklé, že perspektivní pracovníci získají od zaměstnavatele možnost pracovat na svém rozvoji s koučem či mentorem.
Vy učitelé se tak vlastní cestou klientské zkušenosti můžete naučit, co změnit ve své práci tak, aby byla ku prospěchu vám i žákům. Proto je nutné mít proškolené pracovníky, kteří budou schopni mentoring vykonávat, a to při respektování základních principů této odbornosti.
Tento vzdělávací program je strukturovaným souborem témat, která vám umožní získat základní představu o mentoringu, o jeho principech a postupech a v neposlední řadě o roli mentora ve škole. Díky tomu budete připraveni mentoring jako možnost profesní podpory přijímat a budete připraveni na sobě dále pracovat, pokud se rozhodnete sami stát mentory.
Umožníme vám získat základní přehled o dovednostech mentora a jejich uplatnění při mentorské práci. Budete mít možnost si ujasnit, co je a co není mentoring, co má společného s koučinkem a v čem jsou výhody obou.
Konkrétními přínosy činnosti mentora ve škole jsou schopnost reflexe plánování a průběhu vzdělávání, což postupně přirozeně přispívá ke zlepšování kvality vzdělávání. Mentoring je velmi specifická forma práce s učitelem podle jeho aktuálních potřeb. Spolupráce s mentorem pomáhá rozšiřovat profesní uvědomění a vnímání souvislostí při práci v konkrétní třídě, v konkrétní hodině a je efektivním nástrojem profesního růstu.
Mentoring zprostředkuje poznání různých přístupů k rozvoji jednotlivce, umožňuje profesionálně vedenou analýzu procesů a podporu při plánování konkrétních kroků profesního rozvoje – ve výsledku je nástrojem pro zvládání problémů a také zvládání stresu. Zároveň pomáhá „učit jinak“.
Vzdělávací program je tvořen prezenčními setkáními s možností profesní výměny zkušeností.
PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON
Kurz na zakázku – „na klíč“
Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.
Výhody kurzu na klíč:
- Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
- Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
- Termín a čas si vyberete sami.
- Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
- Posílíte vztahy mezi kolegy.
Osobnostně-sociální rozvoj – mentoring 16 hodin | Poptat kurz na zakázku |
Obsah
Obsah v bodech:
Úvod do mentoringu
- Mapování dosavadních zkušeností s danou tematikou
- Charakteristika kvality pedagogické práce – kompetenční model
- Kritéria dobré školy (ČŠI) ve vztahu k nárokům na pedagogické kompetence
- Kritéria dobré učitelské práce
- Indikátory dobrého pedagogického výkonu
- Práce ve skupinách – dobré porozumění jednotlivým vybraným bodům
- Východiska pro zavádění mentoringu v ČR
- Profesní organizace a závazek seberozvoje mentorů
- Etické kodexy při práci mentora (EMCC a ICF)
- Úloha a odpovědnost mentora, kompetence a mentorské dovednosti
- Principy individuální práce s lidmi – mentorig, koučink, poradenství, terapie
- Smlouva (kontrakt) se školou, s klientem (menteem)
Praktické dovednosti mentora učitele
- Rozhovor, základní metoda práce mentora
- Aktivní naslouchání a práce s otevřenými otázkami
- Procvičování pozitivního jazyka a kladení otevřených otázek
- Reflexe a hodnocení
- Rozdíly
- Cvičení popisného jazyka
- Průběh setkání s mentorovaným, stanovení cíle setkání
- Metody práce specifické pro školství
- Cesta od tématu k dosažitelnému dílčímu cíli
- Vyhodnocení spolupráce
- Soulad s etickým kodexem
Doplňující informace
Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.