Osobnostně sociální rozvoj pedagogů mateřských škol - letní škola

Základní informace

Rozsah hodin 40 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagogičtí pracovníci mateřských škol
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-6513/2017-1-337

 

Zveme vás na kurz osobnostně-sociálního rozvoje, který budeme pořádat výjezdní formou v hotelu Oáza v Říčanech u Prahy. Zajistíme pro Vás i ubytování a volnočasové aktivity, kterých budete moci využít každý den. Samozřejmostí je i stravování v plné penzi.

V hotelovém areálu budete moci využít wellness služeb – hotelový bazén, saunu a whirpool.

Vše výše uvedené je zahrnuté v ceně.

Pokud máte rádi aktivní odpočinek, jsou k dispozici tenisové kurzy, hřiště na beach volejbal a  pétanque.

Přihlášku naleznete níže.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. I/2.1)

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.I/6)

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i

Obsah

Tento program jsme vytvořili s cílem podpory pedagogů mateřských škol při jejich každodenní práci.

Spolu s lektorem se budete věnovat vlastnímu sebepoznání, týmu a práci v něm, asertivnímu řešení konfliktů, time-magamentu, prezentačním dovednostem a v neposlední řadě se zaměříte na syndrom vyhoření. Každý z nás si najde cestu svého rozvoje.

Obsah vzdělávacího programu v bodech:

Blok I. – Sebepoznání

V první části se zaměříme především na vaši osobnost a budeme se věnovat reflexi reakcí a jejich zvládnutí v kontaktu s ostatními lidmi – dětmi i dospělými. Cílem tohoto bloku je vaše vlastní sebepoznání.

Blok II. – Tým a týmová spolupráce

V druhé části programu se dozvíte o zákonitostech ve fungování profesních skupin a o zákonitostech vývoje týmu.

Naučíte se uplatňovat výhody dobře fungujících týmů v práci škol. Získáte znalosti o metodách, jimiž lze řešit stresové situace, které nastávají v každém pracovním kolektivu. Školní prostředí je oproti jiným profesím komplikovanější tím, že ho vytváří složitá síť vztahů – s rodiči, veřejností, se žáky, mezi učiteli, s vedením školy. Tento seminář vám pomůže nastartovat změny a řídit vzájemné vztahy.

Blok III. – Asertivní řešení konfliktů

Obsahem tohoto bloku je předání základních informací k tématu asertivity a řešení konfliktů. Ujasníte si rozdíly mezi agresivní, pasivní a asertivní komunikací a z toho vyplývající nástroje k řešení nepříjemných až konfliktních situací. Seznámíte se s fungováním asertivních přístupů.

Cílem tohoto modulu je vnést asertivitu do školního prostředí, jako nástroj dorozumění se, vyjasňování i hledání kompromisů.

Blok IV. – Time-management

Řízení času souvisí s problematikou zvládání stresu a efektivním naplánováním vlastního pracovního času. Naučíte se stanovovat priority během pracovní činnosti, analyzovat pracovní úkoly. Pochopíte jaká je struktura jednotlivých a dílčích cílů.  Naučíte se analýze časových ztrát, rozpoznání ztrátových faktorů a následné práci s nimi. Vše si prakticky vyzkoušíte na modelových situacích.

Blok V. – Jak nevyhořet

Víte, co je syndrom vyhoření? Jaké jsou postupy k udržení radosti při práci?

Obsahem tohoto vzdělávacího bloku je ujasnění všeho, co předchází riziku vyhoření.

Většina učitelů má svou práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Potřebujete však oporu a pomoc při hledání pozitivních aspektů pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z vás k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že jejich práce je smyslem jejich života.

Seznámíme vás s modely chování, které vám umožní radovat se z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.

Blok VI. – Prezentační dovednosti ve školním prostředí

Předpokladem kvalitní a efektivní výuky je aktivizace žáků. Jednou z cest je vizualizace výuky využitím prezentačních nástrojů. Seznámíme vás s praktickými ukázkami a společně promyslíme různé technické možnosti.

Budeme se věnovat využívání interaktivních tabulí, flipchartů, projektorů, počítačů a internetu. Zaměříme se i na software, který můžete při práci využít.

Doplňující informace

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

Souvisejicí kurzy

Psychohygiena učitele – jak předejít vyčerpání, stresům8 vyuč. hodinDetail
Komunikace s rodiči8 vyuč. hodinDetail
Základy osobnostně-sociálního rozvoje pedagoga mateřské školy8 vyuč. hodinDetail
Osobnostně sociální rozvoj pedagogů mateřských škol16 vyuč. hodinDetail
Osobnostně sociální rozvoj pedagogů mateřských škol40 vyuč. hodinDetail
Sociální dovednosti předškolního pedagoga I.8 vyuč. hodinDetail
Sociální dovednosti předškolního pedagoga II.8 vyuč. hodinDetail
Komunikace s rodičem6 vyuč. hodinDetail
Tým a týmová spolupráce16 vyuč. hodin (2 dny)Detail
Jak nevyhořet8 vyuč. hodinDetail