Osobnostně sociální rozvoj pedagogů mateřských škol

Základní informace

Rozsah hodin 40 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagogičtí pracovníci mateřských škol
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-6513/2017-1-337

Tento program jsme vytvořili s cílem podpory pedagogů mateřských škol při jejich každodenní práci.

Spolu s lektorem se budete věnovat vlastnímu sebepoznání, týmu a práci v něm, asertivnímu řešení konfliktů, time-magamentu, prezentačním dovednostem a v neposlední řadě se zaměříte na syndrom vyhoření. Každý z nás si najde cestu svého rozvoje.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. I/2.1)

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.I/6)

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i
Termín Název Místo konání Lektor Cena Volná místa
19.3.2019 - 28.3.2019
40 vyuč. hodin
Hotel Globus, Praha 4PaedDr. Adriana Pavlikovská6 990 Kči2Přihlásit se
Přihláška na vzdělávací akci
Kurz:
Termín konání kurzu:
Místo konání kurzu:
Cena za účastníka vč. DPH:
Odběratel
Název organizace: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte své jméno.
Ulice: *
Číslo: *
PSČ: *
Obec: *
Telefon: *
Fax:
E-mail: * Na tento e-mail obdržíte potvrzení o přijetí přihlášky.
Číslo bankovního účtu:
Banka:
IČO: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte 00000000
DIČ:
Kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
Účastníci
Uvádějte prosím e-mailové adresy účastníků, na kterých budou účastníci přímo k zastižení.
Pro zadání každého účastníka je nutné zatrhnout políčko před titulem.
Souhrn
Počet účastníků: 0
Celková cena vč. DPH: 0,- Kč
Po odeslání objednávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Tento seminář můžeme uspořádat na objednávku i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se Vám ozveme.

Osobnostně sociální rozvoj pedagogů mateřských škol Poptat kurz pro sborovnu
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsah vzdělávacího programu v bodech:

Blok I. – Sebepoznání

V první části se zaměříme především na vaši osobnost a budeme se věnovat reflexi reakcí a jejich zvládnutí v kontaktu s ostatními lidmi – dětmi i dospělými. Cílem tohoto bloku je vaše vlastní sebepoznání.

Blok II. – Tým a týmová spolupráce

V druhé části programu se dozvíte o zákonitostech ve fungování profesních skupin a o zákonitostech vývoje týmu.

Naučíte se uplatňovat výhody dobře fungujících týmů v práci škol. Získáte znalosti o metodách, jimiž lze řešit stresové situace, které nastávají v každém pracovním kolektivu. Školní prostředí je oproti jiným profesím komplikovanější tím, že ho vytváří složitá síť vztahů – s rodiči, veřejností, se žáky, mezi učiteli, s vedením školy. Tento seminář vám pomůže nastartovat změny a řídit vzájemné vztahy.

Blok III. – Asertivní řešení konfliktů

Obsahem tohoto bloku je předání základních informací k tématu asertivity a řešení konfliktů. Ujasníte si rozdíly mezi agresivní, pasivní a asertivní komunikací a z toho vyplývající nástroje k řešení nepříjemných až konfliktních situací. Seznámíte se s fungováním asertivních přístupů.

Cílem tohoto modulu je vnést asertivitu do školního prostředí, jako nástroj dorozumění se, vyjasňování i hledání kompromisů.

Blok IV. – Time-management

Řízení času souvisí s problematikou zvládání stresu a efektivním naplánováním vlastního pracovního času. Naučíte se stanovovat priority během pracovní činnosti, analyzovat pracovní úkoly. Pochopíte jaká je struktura jednotlivých a dílčích cílů.  Naučíte se analýze časových ztrát, rozpoznání ztrátových faktorů a následné práci s nimi. Vše si prakticky vyzkoušíte na modelových situacích.

Blok V. – Jak nevyhořet

Víte, co je syndrom vyhoření? Jaké jsou postupy k udržení radosti při práci?

Obsahem tohoto vzdělávacího bloku je ujasnění všeho, co předchází riziku vyhoření.

Většina učitelů má svou práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Potřebujete však oporu a pomoc při hledání pozitivních aspektů pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z vás k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že jejich práce je smyslem jejich života.

Seznámíme vás s modely chování, které vám umožní radovat se z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.

Blok VI. – Prezentační dovednosti ve školním prostředí

Předpokladem kvalitní a efektivní výuky je aktivizace žáků. Jednou z cest je vizualizace výuky využitím prezentačních nástrojů. Seznámíme vás s praktickými ukázkami a společně promyslíme různé technické možnosti.

Budeme se věnovat využívání interaktivních tabulí, flipchartů, projektorů, počítačů a internetu. Zaměříme se i na software, který můžete při práci využít.

Doplňující informace

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.