Stanovování hranic ve výchově dítěte předškolního věku

VZD00157
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-9090/2023-8-301
Zaměření kurzu (kategorie)
Výchova a vývoj
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Poskytneme vám důležité informace a praktické náměty pro stanovování hranic při výchově dítěte v předškolních a školních zařízeních. Naučíte se, jak s přibývajícím věkem dětí tato pravidla a hranice upravovat. Celý seminář je zaměřen na potřebu vytvoření hranic (limitů) ve výchově dětí předškolního věku v předškolních zařízeních a rodinách. V podstatě budete seznámeni s existencí tří možností výkladu, jak vytvářet jakési „vychovatelské mantinely“:

1. Hranice z hlediska psychologie osobnosti 

  • vymezení osobností, „já“
  • vnímání sebe i druhých lidí ve svém vývoji – jinak řečeno: vytváření zralé osobnosti

2. Hranice systému 

  • v našem případě systém rodiny, struktura rodiny

3. Hranice jako výchovné nebo vztahové prostředky, které jsou k dispozici

  • určit dětem pravidla, trvat na nich a dodržovat je – obtížný úkol pro pedagogy, rodiče i samotné děti
  • to, co po dítěti rodič a pedagog požaduje, nemůže sám nedodržovat; děti potřebují znát a rozumět nejen hranicím určeným pro ně, ale i povinnostem a úkolům rodičů a pedagogů
  • určování platných hranic v rodině a ve škole je závislé na věku a zralosti dítěte

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

Poskytneme vám důležité informace a praktické náměty pro stanovování hranic při výchově dítěte v předškolních a školních zařízeních. Naučíte se, jak s přibývajícím věkem dětí tato pravidla a hranice upravovat. Celý seminář je zaměřen na potřebu vytvoření hranic (limitů) ve výchově dětí předškolního věku v předškolních zařízeních a rodinách. V podstatě budete seznámeni s existencí tří možností výkladu, jak vytvářet jakési „vychovatelské mantinely“:

1. Hranice z hlediska psychologie osobnosti 

  • vymezení osobností, „já“
  • vnímání sebe i druhých lidí ve svém vývoji – jinak řečeno: vytváření zralé osobnosti

2. Hranice systému 

  • v našem případě systém rodiny, struktura rodiny

3. Hranice jako výchovné nebo vztahové prostředky, které jsou k dispozici

  • určit dětem pravidla, trvat na nich a dodržovat je – obtížný úkol pro pedagogy, rodiče i samotné děti
  • to, co po dítěti rodič a pedagog požaduje, nemůže sám nedodržovat; děti potřebují znát a rozumět nejen hranicím určeným pro ně, ale i povinnostem a úkolům rodičů a pedagogů
  • určování platných hranic v rodině a ve škole je závislé na věku a zralosti dítěte

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.