Náplň práce třídního učitele v současné třídě

Základní informace

Rozsah hodin 8 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci základních a středních škol
Kategorie kurzu Základní školy, Střední školy
Akreditace MŠMT MSMT-8670/2019-2-294
šablony

Program vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona č. 561/2004 Sb. v platném znění, a to č. 82/2015 Sb., a vyhlášky č. 27/2016 Sb., ve znění novely č. 270/2017 Sb.

Jedná se o praktický, zážitkový seminář vedený formou interaktivních her a aktivit. Jeho cílem je dovést účastníky k uvědomění si, že dobře fungující třídní kolektiv je základem úspěšné práce a výsledků jednotlivce ve třídě obecně a v inkluzivní zvlášť.

Cíle:

  • Získáte náměty a inspiraci pro rozvíjení sociálních a etických dovedností žáků včetně práce se třídou v rámci třídnických hodin i mimo ně,
  • naučíte se aplikovat nové poznatky do prostředí třídního kolektivu běžné i inkluzivní třídy,
  • získáte základní dovednosti, jejichž prostřednictvím budete schopni v určitých situacích účinněji komunikovat se žáky v třídním kolektivu běžné i inkluzivní třídy,
  • osvojíte si principy týmové spolupráce v prostředí vzájemné důvěry a empatie v třídním kolektivu běžné i inkluzivní třídy.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.II/6)

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i
Termín Název Místo konání Lektor Cena
19.11.2020
8 vyuč. hodin
VIC ČVUT, Praha 6Mgr. Dana Forýtková1 390 KčiPřihlásit se
Přihláška na vzdělávací akci
Kurz:
Termín konání kurzu:
Místo konání kurzu:
Cena za účastníka vč. DPH:
Cena při přihlášení a více účastníků:
Odběratel
Název organizace: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte své jméno.
Ulice: *
Číslo: *
PSČ: *
Obec: *
Telefon: *
Fax:
E-mail: * Na tento e-mail obdržíte potvrzení o přijetí přihlášky.
Číslo bankovního účtu:
Banka:
IČO: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte 00000000
DIČ:
Kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
Účastníci
Uvádějte prosím e-mailové adresy účastníků, na kterých budou účastníci přímo k zastižení.
Pro zadání každého účastníka je nutné zatrhnout políčko před titulem.
Souhrn
Počet účastníků: 0
Celkem: 0,- Kč
Sleva: 0,- Kč
Celková cena vč. DPH: 0,- Kč
Po odeslání objednávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Tento seminář můžeme uspořádat na objednávku i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se Vám ozveme.

Náplň práce třídního učitele v současné třídě Poptat kurz pro sborovnu
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Teoretická část vychází z poznatků a zkušeností frekventantů z práce se žáky diagnostikovanými školským poradenským zařízením (ŠPZ) do 2.–5. stupně podpůrných opatření (PO).

Praktická část je zaměřena na rozvoj pozitivních vztahů v třídním kolektivu inkluzivní třídy s žáky zařazenými od druhého do pátého stupně PO, navazuje na plnění doporučení školským poradenským zařízením ve vztahu ke stmelení třídy a vytváření atmosféry důvěry, podpory a odpovědnosti k práci, k činnosti i komunikaci a spolupráci ve skupině, v týmu.

Součástí semináře je rozbor nabízených aktivit, modelových situací a následná diskuse o možných reálných řešeních příšlušných kompetencí v třídním kolektivu.

Obsah programu v bodech:

  • Principy práce třídního učitele se třídou
      • smysl třídnické práce pro utváření pozitivního klimatu třídy
      • struktura a obsah třídnických hodin

  • Tým a týmová spolupráce
      • význam skupinové a týmové spolupráce 
      • utváření a rozvíjení pozitivních vztahů (komunikace a spolupráce) v třídním kolektivu

  • Zážitkové aktivity zaměřené na vytváření vztahů pro začleňování žáků do kolektivu třídy – ukázkové aktivity zejména z oblastí: sebepoznávání, komunikace, skupinové dynamiky, kooperace

      • aktivity seznamovací a „rozehřívací“ (ledolamky)
      • aktivity pro rozvoj vzájemné důvěry, podpory a pomoci, empatie a návazně vytváření bezpečného prostředí
      • aktivity vedoucí k sebepoznání, hodnocení a sebehodnocení, konstruktivní kritika ve skupině, v týmu
      • aktivity rozvíjející komunikaci (verbální i neverbální)
      • interaktivní hry založené na spolupráci ve skupině
      • techniky aktivního sociálního učení směrovaného na stimulaci sociálních dovedností při řešení interpersonálních konfliktů – hry v roli, dramatika

Souvisejicí kurzy

Využití sociometrických metod ke zkvalitnění třídního kolektivu8 vyuč. hodinDetail
Včasná a dobrá pedagogická diagnostika – prevence školní neúspěšnosti8 vyuč. hodinšablonyDetail
Specifika hodnocení žáků se SPU a SPCH8 vyuč. hodinšablonyDetail
Asistent pedagoga jako člen týmu (SŠ)8 vyuč. hodinšablonyDetail
Vzdělávání žáků-cizinců na základních školách8 vyuč. hodinšablonyDetail
Vzdělávání žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami8 vyuč. hodinšablonyDetail
Individuální vzdělávací plán na 2. stupni ZŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření8 vyuč. hodinšablonyDetail
Individuální vzdělávací plán na 1. stupni ZŠ jako jeden z druhů podpůrných opatření8 vyuč. hodinšablonyDetail
Plán pedagogické podpory s žákem na základní škole na II. stupni v rámci 1. stupně podpůrného opatření8 vyuč. hodinšablonyDetail
Jak zpracovat plán pedagogické podpory na 2. stupni ZŠ v rámci společného vzdělávání8 vyuč. hodinšablonyDetail
Plán pedagogické podpory s žákem na základní škole v rámci 1. stupně podpůrného opatření8 vyuč. hodinšablonyDetail
Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření8 vyuč. hodinšablonyDetail
První stupeň podpůrných opatření8 vyuč. hodinšablonyDetail
Podpůrná opatření u žáků základní školy8 vyuč. hodinšablonyDetail
Školská legislativa týkající se společného vzdělávání v základních školách8 vyuč. hodinšablonyDetail
Vzdělávání žáků podle § 16 odstavce 9 školského zákona8 vyuč. hodinDetail
Žáci se SPU v inkluzivním vzdělávání8 vyuč. hodinšablonyDetail
ADHD nebo LMD? Poruchy chování8 vyuč. hodinšablonyDetail
Specifické poruchy učení8 vyuč. hodinšablonyDetail
Specifické poruchy chování8 vyuč. hodinšablonyDetail
Škola, základ života – práce třídního učitele6 vyuč. hodinDetail
Neukázněný a neprospívající žák6 vyuč. hodinDetail
Komunikace v krizových situacích12 vyuč. hodinDetail
Rizikové chování dětí a mládeže v důsledku týrání, zneužívání a zanedbávání8 vyuč. hodinDetail
Agresivita8 vyuč. hodinšablonyDetail
8 vyuč. hodinšablonyDetail
Pedagogická diagnostika a prevence pro pedagogy základních škol16 vyuč. hodin (2 dny)Detail
Tvorba individuálního vzdělávacího plánu6 vyuč. hodinDetail
Jak vyučovat cizí jazyk žáky se specifickými poruchami učení6 vyuč. hodinDetail
Dyspraxie6 vyuč. hodinDetail
Dyslexie od narození do dospělosti6 vyuč. hodinDetail
Dyslexie a dysortografie prakticky6 vyuč. hodinDetail
Co nového ve světě dyslexie – kurz pro pokročilé6 vyuč.hodinDetail
Specifické poruchy učení pro kolektivy ZŠ6 nebo 12 vyuč. hodinDetail
Pedagogická diagnostika a tvorba IVP8 vyuč. hodinšablonyDetail
Autismus8 vyuč. hodinšablonyDetail
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání8 vyuč. hodinšablonyDetail