Náplň práce třídního učitele v současné třídě
Základní informace
Program vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona č. 561/2004 Sb. v platném znění, a to č. 82/2015 Sb., a vyhlášky č. 27/2016 Sb., ve znění novely č. 270/2017 Sb.
Jedná se o praktický, zážitkový seminář vedený formou interaktivních her a aktivit. Jeho cílem je dovést účastníky k uvědomění si, že dobře fungující třídní kolektiv je základem úspěšné práce a výsledků jednotlivce ve třídě obecně a v inkluzivní zvlášť.
Cíle:
- Získáte náměty a inspiraci pro rozvíjení sociálních a etických dovedností žáků včetně práce se třídou v rámci třídnických hodin i mimo ně,
- naučíte se aplikovat nové poznatky do prostředí třídního kolektivu běžné i inkluzivní třídy,
- získáte základní dovednosti, jejichž prostřednictvím budete schopni v určitých situacích účinněji komunikovat se žáky v třídním kolektivu běžné i inkluzivní třídy,
- osvojíte si principy týmové spolupráce v prostředí vzájemné důvěry a empatie v třídním kolektivu běžné i inkluzivní třídy.
PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.II/6)
PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.III/7)
Termín | Název | Místo konání | Lektor | Cena | |||
12.5.2021Informace k termínům 8 vyuč. hodin | VIC ČVUT, Praha 6 | Mgr. Dana Forýtková | 1 590 Kč | Přihlásit se | |||
17.5.2021Informace k termínům 8 vyuč. hodin | Lipka, Brno | Mgr. Dana Forýtková | 1 590 Kč | Přihlásit se |
Kurz na zakázku – „na klíč“
Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.
Výhody kurzu na klíč:
- Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
- Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
- Termín a čas si vyberete sami.
- Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
- Posílíte vztahy mezi kolegy.
Náplň práce třídního učitele v současné třídě | Poptat kurz na zakázku |
Obsah
Teoretická část vychází z poznatků a zkušeností frekventantů z práce se žáky diagnostikovanými školským poradenským zařízením (ŠPZ) do 2.–5. stupně podpůrných opatření (PO).
Praktická část je zaměřena na rozvoj pozitivních vztahů v třídním kolektivu inkluzivní třídy s žáky zařazenými od druhého do pátého stupně PO, navazuje na plnění doporučení školským poradenským zařízením ve vztahu ke stmelení třídy a vytváření atmosféry důvěry, podpory a odpovědnosti k práci, k činnosti i komunikaci a spolupráci ve skupině, v týmu.
Součástí semináře je rozbor nabízených aktivit, modelových situací a následná diskuse o možných reálných řešeních příšlušných kompetencí v třídním kolektivu.
Obsah programu v bodech:
- Principy práce třídního učitele se třídou
- smysl třídnické práce pro utváření pozitivního klimatu třídy
- struktura a obsah třídnických hodin
- Tým a týmová spolupráce
- význam skupinové a týmové spolupráce
- utváření a rozvíjení pozitivních vztahů (komunikace a spolupráce) v třídním kolektivu
- Zážitkové aktivity zaměřené na vytváření vztahů pro začleňování žáků do kolektivu třídy – ukázkové aktivity zejména z oblastí: sebepoznávání, komunikace, skupinové dynamiky, kooperace
- aktivity seznamovací a „rozehřívací“ (ledolamky)
- aktivity pro rozvoj vzájemné důvěry, podpory a pomoci, empatie a návazně vytváření bezpečného prostředí
- aktivity vedoucí k sebepoznání, hodnocení a sebehodnocení, konstruktivní kritika ve skupině, v týmu
- aktivity rozvíjející komunikaci (verbální i neverbální)
- interaktivní hry založené na spolupráci ve skupině
- techniky aktivního sociálního učení směrovaného na stimulaci sociálních dovedností při řešení interpersonálních konfliktů – hry v roli, dramatika