Více vím, lépe porozumím, cíleně pomohu
Základní informace
Každé dítě může realizovat svůj potenciál. Každé může být šťastné bez ohledu na své kvality i obtíže. V předškolním věku je mozková kůra dítěte plastická, je dobře ovlivnitelná cíleným působením. Naším cílem není pouze podpora oblastí, které jsou vývojově opožděné, ale též rozvoj talentu a zájmů.
V rámci tohoto vzdělávacího programu si prohloubíte poznatky o handicapovaných dětech. Poskytneme vám základní informace o obtížích, s nimiž se můžete u dětí setkat. Osvojíte si základní postupy při práci s těmito dětmi a seznámíte se s institucemi, ve kterých pracují specialisté na danou problematiku.
PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.I/6)
Termín | Název | Místo konání | Lektor | Cena | |||
17.3.2021 - 18.3.2021Informace k termínům 16 vyuč. hodin | VIC ČVUT, Praha 6 | Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc. | 3 180 Kč | Přihlásit se |
Kurz na zakázku – „na klíč“
Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.
Výhody kurzu na klíč:
- Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
- Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
- Termín a čas si vyberete sami.
- Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
- Posílíte vztahy mezi kolegy.
Více vím, lépe porozumím, cíleně pomohu | Poptat kurz na zakázku |
Obsah
Obsah programu v bodech:
- Milníky ve vývoji dítěte
- Východiskem bude společné vytvoření časové osy znázorňující klíčové etapy ve vývoji dítěte. Vývojové odchylky mohou, ale nemusejí být signálem handicapu. Zahrneme vývoj pohybový, rozumový, smyslový, vývoj řeči, sociální vývoj
- Východiskem bude společné vytvoření časové osy znázorňující klíčové etapy ve vývoji dítěte. Vývojové odchylky mohou, ale nemusejí být signálem handicapu. Zahrneme vývoj pohybový, rozumový, smyslový, vývoj řeči, sociální vývoj
- Není šikovný/šikovná
- Změny v pohybovém vývoji, jejich příčiny a projevy
- Dětská mozková obrna, svalová dystrofie, dyspraxie, vadné držení těla
- Ještě nemluví, ale všemu rozumí
- Význam rozvíjení řeči ve vývoji dítěte
- Opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, dyslalie
- Je celkově opožděný/opožděná. Dožene to?
- Lehké opoždění mentálního vývoje, mentální retardace a její projevy
- Lehké opoždění mentálního vývoje, mentální retardace a její projevy
- Poruchy učení v předškolním věku
- Již v této době lze s určitou pravděpodobností určit riziko dyslexie a dyskalkulie
- Projevy obtíží v předškolním věku i později
- Rozvíjení oblastí zodpovědných za vznik defektu
- Strašně zlobí. Pomohly by léky?
- ADHD/ADD, poruchy chování
- Jak s dítětem pracovat
- Uspokojování základních potřeb jako předpoklad zdravého vývoje
- Rozvíjení oblastí uvedených v bodě č. 1 s ohledem na omezení vyplývající z bodů č. 2 až 6
Doplňující informace
Souvisejicí kurzy
Dítě s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
Plán pedagogické podpory s dítětem v rámci 1. stupně podpůrného opatření v předškolním vzdělávání | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
Podpůrná opatření v předškolním vzdělávání | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Školská legislativa týkající se společného vzdělávání v předškolním zařízení - dle aktuálních změn od 1.1.2021 | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
Inkluzivní vzdělávání pomocí hudby, výtvarného tvoření a pohybu | 16 vyuč. hodinšablony | Detail |
Společné vzdělávání v mateřských školách | 16 vyuč. hodinšablony | Detail |
WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Pedagogická diagnostika dítěte v MŠ | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
Pedagogická diagnostika a tvorba IVP | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |
Pedagogická diagnostika a prevence pro pedagogy MŠ | 12 vyuč. hodin (2 dny) | Detail |
Individuální vzdělávací plán v předškolním vzdělávání jako jeden z druhů podpůrných opatření | 8 vyuč. hodinšablony | Detail |