WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání
Základní informace
Tento vzdělávací program proběhne ve formě on-line webináře, který je plně uznatelný pro šablony.
MŠMT vydalo informaci o možnosti pořádání akreditovaného vzdělávání v této formě.
Jak bude webinář probíhat?
- K absolvování budete potřebovat pouze počítač (případně tablet nebo smartphone) a připojení k internetu.
- Jeden den před termínem konání webináře od nás obdržíte informační e-mail s pozvánkou. V e-mailu najdete i důležitý odkaz pro vstup do on-line místnosti. V čase zahájení na něj stačí pouze kliknout. A to je vše...
- Budete v kontaktu s lektorem a ostatními účastníky vzdělávání v reálném čase přes internet.
Cílem semináře je aktivizace a prohloubení poznatků o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami (LMP, SPU, PAS, dysfázie). Seznámíte se s metodami podpory žáků při osvojování základních školních dovedností, s organizací výuky v běžné třídě, s hodnocením a klasifikací.
V průběhu semináře budeme věnovat více pozornosti dětem s lehkou mentální retardací, se specifickými poruchami učení a s dysfázií.
Nabídneme vám náměty pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné výuce.
PROGRAM LZE HRADIT ZE ŠABLON II.:
- aktivita č. 2.II/6 - šablony pro základní školy
- aktivita č. 2.II/7 - šablony pro základní školy
Kurz na zakázku – „na klíč“
Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.
Výhody kurzu na klíč:
- Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
- Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
- Termín a čas si vyberete sami.
- Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
- Posílíte vztahy mezi kolegy.
WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání | Poptat kurz na zakázku |
Obsah
Obsah programu v bodech:
1. blok: Co už vím, co dělám
- Zmapování aktuálních znalostí a zkušeností pedagogů v oblasti LMP, SPU a dysfázie (formou společné diskuse)
2. blok: Osvojování čtení
- Vyučování čtení metodou analyticko-syntetickou, genetickou a globální
- Pozitiva a úskalí jednotlivých metod
- Volba metody s ohledem na potřeby žáka
- Náměty pro práci s dětmi v jednotlivých oblastech: rozvíjení kognitivních procesů jako východisko výuky čtení, technika čtení, náměty pro cvičení, čtení s porozuměním, náměty pro cvičení, metody práce s textem
3. blok: Osvojování písemného projevu
- Proč rozvíjíme písemný projev? Jaká jsou úskalí při osvojování této dovednosti? Je možné obtíže kompenzovat?
- Technika psaní – grafomotorika, osvojování písmen, hlásková stavba slov
- Kognitivní funkce ovlivňující zvládnutí gramatiky
- Náměty pro učení se gramatice, pomůcky pro výuku
- Písemné vyjadřování, jeho úskalí a možnosti rozvíjení této dovednosti
4. blok:
- Co spojuje a rozděluje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a běžnou populaci
- Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním – využití dosavadních zkušeností pedagogů
- Hodnocení a klasifikace
- Individuální vzdělávací programy
- Zapojení asistenta pedagoga