WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Žáci se SPU v inkluzivním vzdělávání
Základní informace
Tento vzdělávací program proběhne ve formě on-line webináře, který je plně uznatelný pro šablony.
MŠMT vydalo informaci o možnosti pořádání akreditovaného vzdělávání v této formě.
Jak bude webinář probíhat?
- K absolvování budete potřebovat pouze počítač (případně tablet nebo smartphone) a připojení k internetu.
- Jeden den před termínem konání webináře od nás obdržíte informační e-mail s pozvánkou. V e-mailu najdete i důležitý odkaz pro vstup do on-line místnosti. V čase zahájení na něj stačí pouze kliknout. A to je vše...
- Budete v kontaktu s lektorem a ostatními účastníky vzdělávání v reálném čase přes internet.
Cílem semináře je aktivizace a prohloubení poznatků o speciálních poruchách učení (SPU), a to především s odkazem na praktické využití ve výuce, dále pak osvojení základních metod práce s dětmi s dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií a dyspraxií v běžných hodinách.
Zmíníme se o úskalích hodnocení a klasifikace těchto dětí a možnostech optimální organizace péče.
Získáte náměty pro práci v hodinách českého jazyka, cizího jazyka a matematiky, pro hodnocení a klasifikaci.
Obsah programu v bodech:
1. Co už vím, co dělám
Aktivizace a prohloubení poznatků o SPU v souvislosti s pomůckami a pracovními materiály (s jakým cílem je používám) používanými v reedukaci
- Shrnutí poznatků, které tvoří teoretická východiska dobré praxe
- Kromě deficitů ve vývoji kognitivních procesů se budeme zabývat též psychosociálními obtížemi těchto žáků
2. Dyslexie, dysortografie a dysgrafie
- Podpora žáků v hodinách českého jazyka. Možnosti reedukace v následujících oblastech:
- kognitivní procesy
- technika čtení
- porozumění, práce s textem
- náměty pro práci s textem
3. Dyskalkulie
- Projevy v matematice a dalších předmětech
- Základní kroky při podpoře žáka
4. Dyspraxie
- Projevy dosud málo známé poruchy, která negativně ovlivňuje vývoj dítěte
- Možnosti podpůrných opatření
5. Náplň vyučovacích hodin
- Organizace hodiny – skupinová a individuální práce
- Role asistenta pedagoga
6. Hodnocení a klasifikace, organizace péče
- Funkce hodnocení s ohledem na žáky se SPU a jejich rodiče
- Organizace péče od 60. let minulého století – pozitivní a negativní momenty
- Společná oprava ukázkového diktátu, zdůvodnění klasifikace a možnosti reedukace
PROGRAM LZE HRADIT ZE ŠABLON II.:
- aktivita č. 2.II/6 - šablony pro základní školy
- aktivita č. 2.II/7 - šablony pro základní školy
Kurz na zakázku – „na klíč“
Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.
Výhody kurzu na klíč:
- Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
- Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
- Termín a čas si vyberete sami.
- Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
- Posílíte vztahy mezi kolegy.
WEBINÁŘ K ŠABLONÁM: Žáci se SPU v inkluzivním vzdělávání | Poptat kurz na zakázku |