Základy čtenářské pregramotnosti v mateřské škole

Základní informace

Rozsah hodin 8 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci mateřských škol
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-15498/2018-2-482

V tomto vzdělávacím programu se seznámíte s termínem „čtenářská pregramotnost“, co všechno do ní patří a proč je třeba ji rozvíjet.

Aktivně si vyzkoušíte různé možnosti práce, poznáte metody a strategie, které jsou vhodné pro předškolní děti. Vyzkoušíte si možnosti jejich využití při výchovné práci v souladu s rámcovým programem pro předškolní vzdělávání.

Společně s lektorem se budete věnovat porozumění textu, vztahu ilustrace a textu, možnostem práce s textem, prolínání jednotlivých vzdělávacích oblastí i složek výchovy.

Naučíte se vytvářet integrované celky postavené na práci s textem.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.I/6)

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i

Tento seminář můžeme uspořádat na objednávku i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se Vám ozveme.

Základy čtenářské pregramotnosti v mateřské škole Poptat kurz pro sborovnu
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsah v bodech:

  • Co je čtenářská pregramotnost a jak k ní děti vést
  • Jak pěstovat vztah ke knihám
  • Využití funkce knihy
  • Jak a proč vyrábět vlastní knihy
  • Metody a strategie vedoucí k předčtenářské gramotnosti: předvídání, vizualizace, shrnutí, popis, postup, kladení otázek
  • Oblasti rozvíjení čtenářské pregramotnosti: dekódování, porozumění textu, obrázek a text, zvuková a grafická stránka řeči
  • Jak volit aktivní činnosti dětí podle jednotlivých typů příjmu informací
  • Tvorba samostatného týdenního projektu práce s textem
  • Související aktivity, propojování jednotlivých vzdělávacích oblastí podle RVP PV