Základy matematické pregramotnosti v mateřské škole

Základní informace

Rozsah hodin 8 vyuč. hodin
Cílová skupina pedagog. pracovníci mateřských škol
Kategorie kurzu Mateřské školy
Akreditace MŠMT MSMT-15498/2018-2-482

V tomto vzdělávacím programu získáte praktické dovednosti a postoje, které jsou potřebné k vytváření základů předmatematických dovedností u dětí předškolního věku.

Získáte nový pohled na každodenní činnosti v mateřské škole z hlediska rozvoje předmatematických dovedností v kontextu integrovaného vzdělávání a naučíte se efektivně využívat metody práce k rozvoji matematických představ, kompetencí k učení a k řešení problémů jako nástroje k dosažení maximální individuální úrovně matematické pregramotnosti.

Program bude probíhat maximálně prakticky, prioritně formou hry, ve které je prostor pro vlastní aktivitu dítěte, ale i myšlení, zkoumání, legraci na úrovni odpovídající myšlení a specifickým zvláštnostem dětí předškolního věku.

PROGRAM LZE HRADIT Z ŠABLON (aktivita č. 2.I/6)

Jednotlivé termíny vícedenních kurzů naleznete pod tlačítkem i
Termín Název Místo konání Lektor Cena
26.11.2019
8 vyuč. hodin
SŠ Čichnova, BrnoMgr. Jarmila Straková1 390 KčiPřihlásit se
02.12.2019
8 vyuč. hodin
VIC ČVUT, Praha 6Mgr. Hana Švejdová1 390 KčiObsazeno
Přihláška na vzdělávací akci
Kurz:
Termín konání kurzu:
Místo konání kurzu:
Cena za účastníka vč. DPH:
Odběratel
Název organizace: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte své jméno.
Ulice: *
Číslo: *
PSČ: *
Obec: *
Telefon: *
Fax:
E-mail: * Na tento e-mail obdržíte potvrzení o přijetí přihlášky.
Číslo bankovního účtu:
Banka:
IČO: * Pokud se přihlašujete jako soukromá osoba, uveďte 00000000
DIČ:
Kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
Účastníci
Uvádějte prosím e-mailové adresy účastníků, na kterých budou účastníci přímo k zastižení.
Pro zadání každého účastníka je nutné zatrhnout políčko před titulem.
Souhrn
Počet účastníků: 0
Celková cena vč. DPH: 0,- Kč
Po odeslání objednávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Tento seminář můžeme uspořádat na objednávku i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se Vám ozveme.

Základy matematické pregramotnosti v mateřské škole Poptat kurz pro sborovnu
Poptávka kurzu
Škola / firma: *
kontaktní osoba - jméno, příjmení, funkce: *
E-mail:
Telefon:
Navrhované termíny konání:
Místo konání - město:
Počet účastníků:
Poznámka:
Po odeslání poptávky Vám zašleme potvrzení na výše uvedený e-mail.
* - Takto označené položky je nutné vyplnit

Obsah

Obsah v bodech:

  • Rozvoj matematické pregramotnosti jako nedílné součásti předškolního vzdělávání, její význam pro úspěšné další vzdělávání dítěte
  • Matematická pregramotnost a RVP PV – klíčové kompetence, očekávané výstupy, vzdělávací oblasti, v rámci kterých k rozvoji matematické pregramotnosti dochází:
    • matematické uvažování – rozlišovat mezi důležitým a nepodstatným vzhledem k situaci;  vyhodnocovat, co je pravda/nepravda, správně/nesprávně;  rozlišovat příčinu a důsledek…
    • matematická komunikace – zahrnuje schopnost rozumět sdělením, která mají matematický charakter, a vyjadřovat se (ústně, pohybem, graficky) srozumitelně k otázkám a problémům, které mají matematický obsah…
    • vymezování problémů a jejich řešení – zahrnuje schopnost rozpoznat a formulovat matematické problémy a řešit je různými způsoby…
  • Jednotlivé oblasti matematických představ v souvislosti s matematickou pregramotností a možnosti jejich rozvoje
    • Matematický obsah – tvořený strukturami a pojmy nutnými k formulaci matematické podstaty problémů:
      • kvantita (význam čísel, různé reprezentace čísel, operace s čísly, představa velikosti čísel…)
      • prostor a tvar (vnímání orientace v prostoru, představy rovinných a prostorových útvarů…
      • změna a vztahy (vnímání pravidelností, vytváření pravidelností, hledání souvislostí…)
      • zpracování informací (porozumění informaci, znázorňování dat, vyvozování závěrů…)
  • Metody, formy práce, konkrétní činnosti vedoucí k rozvoji matematické pregramotnosti v kontextu integrovaného vzdělávání v MŠ, příklady dobré praxe
    • Metody a činnosti, jejichž cílem je porozumění zadání, početnost, porovnávání, třídění, řazení, vytváření algoritmů, manipulace s předměty, prostorové vnímání a orientace, vnímání času a časové posloupnosti, vztah příčiny a následku atd.

Doplňující informace

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

Souvisejicí kurzy

Matematická pregramotnost v předškolním vzdělávání16 vyuč. hodinDetail